SMART PLAN

Jag gillar de här med SMART PLAN.
 
En SMART PLAN står för.
 
Specifikt   -vad är målet
 
Mätbart    -när hur var hur mycket, hur långt
 
Angeläget-Hur viktigt/angeläget är det för dig att lyckas
 
Realistiskt - Hur realistiskt är det? Behövs mer tid?
 
Tidsbestämt- Målet ska vara Tidsbestämt! 
(Tex den 22 juni ska jag klara 15 armhävningar)
 
Jag har kommit en bra bit på väg nu i min viktresa, o behöver påminna mig själv om vad jag åstadkommit hittills..!
Varit väldigt mycket fokus framåt framåt framåt mot MÅL för mig ett tag nu.
O behöver ta mig en stund att andas och se på vad jag gjort.
 
 Självklart förblir jag målinriktad, men man måste ta och titta i backspegeln då och då.
Och ge sig själv beröm o va stolt över sig själv.
Så blir de oftast lättare att fortsätta resan.
 
Har haft och har mål och milstolpar längs vägen, och det är viktigt, Delmål...
Delmål kan se ut på så många olika sätt...
Under en viss vikt t o m.... 
Gå ner si och så många kilo, belöning var 2a 5e osv
El mått runt midjan.
Eller att klara av nånting du inte klarat tidigare. 
Mitt mål var att gå ner 15 kilo innan Jul.
22 December hade 3 månader passerat och jag hade tappat 17 kilo då, och JA jag va så stolt som klarat det!
 
Mitt nästa va -20 kilo innan slutet av Februari 
Vilket jag trodde skulle bli svårt efter att gått upp 4 kilo över julen som jag fick jobba bort (igen)
19 Januari hade jag gått ner prick 20 kilo.
 
Att klara det man satt upp är för mig ovärderligt för styrkan att fortsätta (självklart i kombination med så mycket andra positiva effekter) 
 
Just nu har jag haft en seg vecka däremot...
Inget händer, kroppen verkar vara i dvala, uppblåst
PMS -ig, förkylning som inte riktigt bryter ut..
 
Mitt nästa mål är -25 kilo (inget datum)
Samt att lårmusklerna ska bli starkare, min akilleshäl med svaga knän.
Samt öka tempot i löpningen.
Och springa milen inom kort.
Samt att nå ut till andra med mer inspiration.
 
Jag kommer nu göra en ny SMART PLAN.
 
Ska ge min kropp en vecka till, funkar det fortfarande inte, ska jag göra nån förändring.
Ibland räcker det med de lilla, då kroppen ofta vänjer sig och tycker de e bekvämt o "bra som det är"
Räcker de offta att rucka lite på ditten o datten :)
 
Rekommenderar er att oxå göra en SMART PLAN.
Det är lättare att se vad man jobbar mot.
Och du kan göra en smart plan för hur små mål du vill.
Men det datum du sätter upp som Tidsbestämt ska stämma.
Var därför realistisk!
 
Tex jag ska gå en promenad på minst 2 kilometer 3 gånger i veckan och den 15 mars ska jag klara gå 5 kilometer.
 
Vad har ni för mål?
 
Ska börja jobba på nya smart planen nu, men tänkte först bjussa på gårdagens middagstips!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

undra vart den där bilden med vinglaset kommer ifrån ☺ saknar er!!! Ni måste komma hit nått!!! 😙 så kan vi svulla nyttig mat, dricka torrt vin å träna ☺ 😙😙

Svar: Ha ha, ja den där bilden e klockren...Och för mig innebär den en hel del.. En tid av sommar o sol o glädje, MEN jag va dessvärre inte särskilt glad..
Att umgås med er var såklart hur härligt som helst, men nu kan jag njuta av umgänge på ett helt annat sätt och vara ärligt tacksam att spendera tiden med vänner.
Nästa gång ska vi heltklart njuta o ha de gott tillsammans, saknar er med :)
Ps det tar ett tag innan kommentaren läggs upp även om det inte verkar hända så mycket.
Camilla Nilsson

2015-01-26 @ 20:56:00
Postat av: Anonym

Hahaha.. opps!

2015-01-26 @ 20:56:33
Postat av: Malin

Hejja Camilla
Du är en stor inspirationskälla för många. Å dina recept går inte av för hackor.

Svar: Tack snälla Malin, det värmer gott att höra.Du ger mig SÅ mycket tillbaka
Camilla Nilsson

2015-01-27 @ 10:52:28
URL: http://idetenkla.blogspot.com
Postat av: frkenduktig.blogg.se

Vilken förändring! Bra jobba !

Svar: Tack vad roligt att höra
Camilla Nilsson

2015-01-31 @ 08:58:20
URL: http://frkenduktig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0