ALLA HJÄRTANS DAG

Alla hjärtans dag tycker jag borde handla om att älska sig själv!
 
Och ge sig själv uppmuntran och ökad livskvalitet!
Alla har inte någon som kommer med presenter eller kort, så gör ist till en vana att ge dig själv något.
 
 
Har ni någonsin känns att ni varit snyggast, roligast el mäst intressant osv på en fest eller i ett rum?
 
Tills den där jäkla superkvinnan /super mannen kommer in i rummet o genast blir du så liten och sjunker... O på någotvis blir du raka motsatsen till henne/honom..!
 
Det här handlar om självkänsla och det kommer jag ta upp mer än en gång!
 
Man måste jobba på sin självkänsla!
 
Ni som inte läst Mia Törnbloms böcker el varit på någon av hennes föreläsningar, gör det!
 
Att vara attraktiv för omgivningen sitter i ditt huvud.
Det spelar ingen roll hur du ser ut.
 
Har du en bra självkänsla och älskar dig själv så syns de på mils avstånd! 
 
Självkänsla är inget man kan köpa för pengar el vaknar med nästa morgon.
 
Det är ett jätte jobb man har framför sig!
 
Att klara det mål man satt upp, tycker jag är en sån sak som får självkänslan att bli bättre.
En viktminskning tex ger i sig ökat självförtroende.
Att klara det DU bestämt ger ökad självkänsla.
 
Förstår ni skillnaden?
 
Att se på sig själv som ett enda stort misslyckande gång på gång ger tillslut en obefintlig självkänsla.
 
Mia pratar mycket om att alla ska ha en "glitter bok"
Att ha bredvid sängen, där man skriver ner ett antal bra saker om sig själv varje dag.
 
Och det kan vara hur små saker som helst!
Som "jag tog mig iaf upp ur sängen idag"
och så utökar man, o öser positiva tankar över sig själv!
 
Låt denna alla hjärtans dag bli dagen då du tar ett kliv i rätt riktning och gör något bra för dig själv!
 
Kanske skaffa en glitterbok? 
El boka en föreläsning? 
 
Jag jobbar med min självkänsla hela tiden och instämmer helt att det verkligen inte är lätt.
Så höga krav på sig själv, o hur lätt är det då att lyckas, när man hela tiden höjer kraven för hur man ska vara?
 
Men känner nu att det blir bättre o bättre!
Jag skäms inte över mig själv o inte av mina "före" bilder heller.
 
Försonas med din kropp o dess förutsättningar.
Och jämför dig snälla inte med någon annan!
För du just du är unik!
Finns ingen annan som du, så sluta upp med att jämföra dig.
 
Kom i håg att anmäla er till 6 veckors utmaningen!
Kommer dra i gång en start på Måndag!
 
Maila mig
[email protected] 
 
Stora kramar o massa kärlek till er <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fler borde tänka som du!!!!! man har ju en för jävla tur som har fått en sån fin vän som dig. //snygg, gift, 3barnsmamma från ånge

Svar: Visst är det så tänk om alla kunde ändra syn o älska sig själva som dom är?Att gå ner i vikt bli lättare och orka mer o nöjet att kunna köpa nya kläder o känna,sig fin det kan man göra ändå.
Men älska sig själv oavsett kommer vara göra saken lättare kanske rent av lösa hela viktproblematiken, Tack för att du är min fina vän och ha en mysig helg o fin alla hjärtansdag
Camilla Nilsson

2015-02-13 @ 13:25:41
Postat av: Jenny

Jag håller med den gifta trebarnsmamman fr Ånge ☺️. Det är kloka tankar du har och delger här på bloggen. Önskar dig en fin alla hjärtans dag😍😘

Svar: Tack snälla du, även om bloggen till stor del handlar om fördelar med viktminskning rätt kost och träning, så vill jag tydligt poängtera mina tankar och förståelse kring att det oftast är så många bakomliggande faktorer.Kommer man åt dom kommer man lättare åt sitt sätt att tänka kring kost o träning oxå.
Stora kramar till dig min älskade vän och ha en fin alla hjärtansdag du med <3
Camilla Nilsson

2015-02-13 @ 17:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0