Ostpanerad omelett och romröra med räkor

 
I dag till lunch gjorde jag ostpanerad omelett.
Oj va gott de va!
Blir en krispig yta av osten som blir jätte god.
 
Ostpanerad omelett
 
2 ägg 
2 msk grädde
Salt och peppar 
Några skivor smakrik ost
(jag tog västerbottenost)
 
Vispa i hop ägg grädde salt och peppar
Lägg en klick smör i stekpanna
Smält och lägg ut hyvlad ost i stekpannan på medelhög värme.
Låt smälta, och börja bubbla.
 
Häll på smeten
Och stek 1 min
 
Lägg på eventuell fyllning 
(jag hade en röra bredvid istället)
Stek 1 min till
 
Vik dubbel
Stek 1 min till
 
Jag hade
Romröra med räkor och sallad till
 
5 dl crème fraiche 
300 gram philadelphia ost
1 burk röd rom
1 dl chilisås (Ica gott liv)
Salt
1 burk räkor
 
Blanda i hop allt.
 
Jag la röran i portionsskålar och toppade med räkor
 
Jag ska lägga upp ett inlägg om utflyktsmat att ta med till påsk, håll ögonen öppna ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du e lite dålig på å blogga.. puss //snygg, sexig 3 barnsmamma från ånge

Svar: Det kommer komma mer o mer blogginlägg nu framöver 😘
Camilla Nilsson

2015-03-30 @ 10:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0