Löpträning t o r Forsåsen - Föllinge

I dag small det!
Efter 2 dagar med övermäktiga stresskänslor och lite för mycket choklad, brast de för mig i går kväll och efter det rann allting av mig, så sköönt!
I dag satte jag en (parantes) kring gårdagen, alla har vi våra dåliga dagar och min är redan gjord, så nu dröjer det nog till nästa gång :)
Motivationen och humöret på topp i och med att solen gick opp!
Hoppa i träningskläderna direkt efter frukost (Fiberhavregrynsgröt med russin honung och rivet äpple) och sprang till Forsåsen och tillbaka, är några kämpiga backar från bron tills att man kommer upp till byn några kilometer lång uppförsbacke men jag tjurade på ökade och sänkte farten några gr tills jag tjurat mig upp, men sprang uppför helavägen!
Väl uppe i byn skulle jag hämta Bella som varit på kalas hos Casper, Ropade tack och hej till Ingalill joggande på stället ute på vägen, vände och bella cycklade med mig hem.
På hemvägen kommer en flackande backe på flera km men fick snabbt tillbaka krafterna och började springa fortare uppför hela vägen hem.. Kändes kanon att känna sig så stark!
Blir ca 1,3 mil och tog exakt 1 timme o 30 minuter och det är jag mycket nöjd med med tanke på alla rejäla backar.
Väl hemma blev de ett kort break i träningskläderna då jag fick kolbulle hos mamma och pappa, sen sprang jag hem o bytte till torra kläder och har under 2 timmar dragit grenar kvistar stockar och krattat, efter storträden som fälldes hos grannarna i går..
Nu har jag äntligen fått tagit min varma dusch och hoppat i myskläder!
Barna har varit hos mamma och pappa så vi fått jobbat på, förutom Nellie som ville vara med oss o vara hjälpreda :)
Nu ska vi dit o hämta igen resten av barnaskaran, och mamma skulle slänga ihop nå middag åt oss.
Nöjd med min dag, och nästa vecka kommer bli grym! I can feel it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0