Mys Söndag!

Här har det varit en mysig söndag i dag!
Fikabjudning hos familjen haugskotts kl 11 :)
Gott nybakat bröd o super goda kakor!
Sen åkte vi för o träffa Fridha o Johan o småkillarna som varit på vift ett tag, smider lite semesterplaner medans järnet e varmt, får se hur långt vi tar oss me dom planerna :)
Blev en kasslergryta, med massa färska champinjoner och färsk blomkål till middag, (Ska försöka hålla nere mängden på fläskkött till max 1 gång/vecka) Finns betydligt bättre protein att välja, som Lax, Torsk, Kyckling, kalkon, Älgkött, Vilt överhuvudtaget, men nån gång i veckan kan man ju äta det :)
Nu på kvällen visade det sig att ungarna kraschat datorn med alla våra bilder från Nellies och Lovas förlossningar, bebisbilder och småbarnsåren, disk överallt, och en kar som inte verkade lyssna...
Detta resulterade i att jag faktiskt blev ganska deppig, o trött va jag sedan innan, o vad händer? Jo jag äter godis fast jag inte ens va sugen!
Hade inget behov alls men försökte uppfylla något annat, sur blev jag oxå!
Tänkte skita i träning o allt, satte mig i soffan sur...
Då drar Pål igång träningsmusiken o sätter i gång o då gick de ju bara inte att sitta kvar :)
Näe hoppa i träningskläderna, slutade sura o körde ett Sving It pass hårt som tusan, var fjärde övning är 15 armhävningar, o dessa körde jag i dag med fötterna på boll och la till benböj mot vägg med boll efter, (kanon övning! Ska lägga upp den här sedan) och några benböj med kettelbell.
Sen magprogramet med kettelbellen, (10, 8, o 6 Crunches, 10, 8, o 6 "Takspark", 10, 8 o 6 "Sträckbänk" 20,16,12 Twist) känns knappt längre 3 dje gången jag kör de, så må utöka
La till 1 min plankan direkt efter för extra effekt, knappt jobbigt, så nu blir de utökning av magträningen!
I morgon tänkte jag börja ett lite större allvar med kostupplägg, 1 v o 5 dgr kvar till Mallorca resan, Härligt!
Men känns gruvsamt att lämna bort Vilja, min lilla goa <3 Men de här behöver jag efter mitt första år som 4 barns mor.
Ja jag och mitt rejäla skavsår säger nu Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0