Nytt kostupplägg!

I går började jag med ett "nytt" kost upplägg, el egentligen inget nytt men striktare!
Äter fortfarande som jag tidigare förespråkat här på bloggen, med naturligmat med naturliga långsamma kolhydrater bestående av tex frukt, råris, potatis, rotsaker, nötter, bönor, quinoa, fiberhavregrynsgröt mm
Men stora skillnaden är att jag kcal begränsat, lagt upp på 5 måltidet per dag för bäst förbränning, mer kolhydrater på morgon / FM och mindre mot slutet av dagen.
Äter ca 1/3 del av varje näringsämne per måltid alltså lika mycket av kolhydrater, protein och fett.
Bort med all gluten! dvs inget mjöl, pasta, bröd osv ...
Och INGET socker, så sylten på gröten är utbytt till blåbär osv
Ja det va lite kort info om detta,
Även tänkt förutom träningen försöka ta en promenad varje dag :)
Det strikta kostupplägget blir lite på prov nu denna veckan, för o lättare komma in i det då vi kommer hem från utlandet.
Är bara 1 v o 3 dgr kvar nu till Mallis :)
Insåg i dag att vi har NOLL resfeber, inte ett klädesplagg uppkollat, inget packat o tänker inte just på de alls, så får väl se om de kommer nån resfeber överhuvudtaget..
Det värsta e väl o lämna Vilja, men ska bli helt underbart att få koppla bort allt detta ansvar det innebär att vara fyrbarnsförälder, i af för en vecka!
Har en del recept mm jag tänkt lägga upp här, men min kabel jag behöver för o föra över bilder har råka följt med brorsan till stan :)
Så fixar dom i efterhand.
Är en sak jag måste skriva som avslutande ord, något jag tänkt på att jag själv kanske skriver då o då men inte menar så, och det är de här med att belöna sig själv med något gott o "onyttigt" när man varit duktig.
Tänk att du krattat hela din gård fri från löv! När du är färdig med allt arbete och varit duktig får du i belöning att sprida ut löv på 1/3 del av gården igen och göra om de jobbet, ganska elakt mot sig själv el hur?
Det jag menar är att sluta tala till det belöningssystemet på det sättet o belöna med något som får dig i rätt riktning istället, som en massage, nya träningsskor, kläder, etc
Bara en liten tanke :)
Hur man utrycker sig.. :)
Dagens träning har bestått av Powerwalk med barnvagn runt Föllinge golv, och avslutade med ett bra Kettlebellspass nu på kvällen med en del "Nya" övningar efteråt och såklart Magträningen efter hela programmet med Kettlebellen jag gått igenom tidigare och "Fällkniven" (Ha en pilatesboll mellan fötterna, armar och ben utsträckta fäll i hop både armar och ben som en fällkniv mot varandra, flytta över bollen från fötter till händer, sträck ut igen utan att nudda golvet med varken armar el ben, upprepa) sen avslutning blev såklart plankan 1 min.
I går Måndag blev de en löprunda runt Tornäs o kändes inte bra i fotleden / vaden, stel och öm, sprang på samma tid ändå, men va lite nervös att de skulle sitta i länge, men verkade mycket bättre i dag på promenaden så hoppas på tillfälligt!
Knäna börjar däremot spöka igen, hoppas de går över e ju som mitt stora problem område... Så måste tas hand om direkt!
Mamma fick en kettlebells genomgång i går o tror de blir bra för henne!
Oj nu har jag skrivit för minst 2 dgr så Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0