kolhydrater och värk

Vissa inlägg har av någon konstig anledning inte publicerats på sista tiden.
 
Hoppas ni inte tror att jag gått under jord :)
 
Har haft mycket att stå i, gått kurser mm sista veckorna.
 
Har slarvat vissa dagar de senaste veckorna med en del som innehållit för mycket kolhydrater.
 
Tyckte de gick bra eftersom jag "räddade upp" vikten med strika lchf dagar emellan.
 
Ja de funkade..
Vikten har hållit sig någorlunda stabil.
 
Men NeNEJ NEJ och åter nej..  Vikten är inte allt.
 
Vi är ju en hel människa, med behov att fungera på många olika sätt..
 
Jag vill ha ork att göra det jag känner för NÄR jag känner för det.
INTE när kroppen känner för det..
 
Och med kolhydrater i systemet så ballar min artrit och så ock min kropp ur fullkomligt! 
 
Jag får värk... Inflammationer...  Blir orkeslös...
Tappar sugen totalt när de väl gått så långt..
Dessutom blir min mage förstörd och slutar med att den förvandlats till en trög hård kanonkula...
 
Men hur det än är så är detta min resa, en resa som ska innehålla många olika insikter o erfarenheter som får mig att veta vad jag egentligen väljer i framtiden.
 
Och varför. Nu vet jag att om jag väljer socker väljer jag också mer värk, mer trötthet och mer magproblem.
 
O då ska de verkligen va värt de eller hur?
 
Nu har de inte varit några kolisar som smitit in i mitt hus på ett tag o magen e redan mycket bättre.
 
Bjuder på ett jätte gott snacks tips.
Köpt på Ica maxi
 
 
Just nu har jag inte så brottom med nånting.
 
Utan fokus på att må bra.
Och det känns så skönt.
 
Är mycket stolt över den viktminskning jag gjort, och den investering i min kropp.
 
Och att jag lyckats fortsätta hålla vikten. 
 
Är några kilon kvar att ta men de kommer.
Hade satt en ganska tuff målvikt o känns faktiskt mindre o mindre betydelsefull nu den där siffran.
 
(även om de fortfarande skulle va kul att få se den på vågen)
 
Så börjar fler o fler andra saker i livet kännas viktigare.
 
Nu har ju jag gått ner till en hälsosam vikt, o ligger inte i någon farozon.
 
Så det jag pratar om är ju ur kosmetisk synvinkel.
 
Att man bör prioritera att fortsätta må bra o njuta av livet under sin viktminskning och efter.
 
Och vara nöjd med sig själv ändå även att man inte ser ut som nån modell el nån i gladiatorerna ;)
 
Kramar till er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0