Äntligen löpträning!!

Sockerberoende som jag är känner jag nu på lchf, att jag inte får dom där glädje kickarna i lika lång utsträckning längre..
 
Räckte ju att man såg en kaka förut så hade man ju glädjerus upp genom öronen :)
 
Men det finns en sak som jag har kvar! LÖP TRÄNING!!
(missförstå mig rätt har MASSOR av glädje ämnen kring viktminskningen och av kosten)
 
Men sen ca två veckor tillbaka har dels jag varit väldigt förkyld, och sen har förkylningar och magsjuka avlöst varandra mellan barnen.
 
Vilket innebär 2 veckor utan att jag tagit mig ut och sprungit, Har tränat hemma med kettlebell, TRX, hantlar, boll och kroppsövningar.
 
Men INGENTING får mig att få så mycket endorfiner och välmående som mina löprundor!
 
Musik i öronen, tungt, jobbigt, svettigt, frisk luft och röra sig o föra kroppen framåt.
Är så underbart när man kommer hem.
 
I dag steg temperaturen tillslut till minus 12, och ni kan tro att jag va snabb att svida om till träningsdressen!  :)
 
Rundan är på 6 km och lika mycket uppförsbackar som raksträckor (desto mindre utför...)
Så får verkligen med allt på en runda.
 
Upp till vårat hus måste jag avsluta rundan med en lång brant backe innan jag är klar, och i dag sprang jag hela vägen uppför utan att behöva stanna och gå.
 
Bära eller brista, kräkas eller dö, upp springandes ska jag!
Sen skulle jag få skriva det här på bloggen, o bara om jag klarade det!
 
Snygg i mitt underställ va? ;)
 
Väl hemma kör jag plankan 4 * 1 minut
Med Stretch emellan.
Sista minuten plankan kör jag benlyft åt sidorna.
Ska börja variera den ännu mer, då det är en grymt bra träning för större delen av kroppen.
 
Just plankan kör jag bara efter mina löprundor.
Vid kettlebells TRX och annan träning, kör jag så mycket andra mag övningar.
 
Som tex KB crunch, KB Streck bänk, KB Sidodrag, Boll mot vägg i sit up ställning TRX Crunch mm
 
Och då lägger jag inte till Plankan då den är statisk och jag oftast redan är utmattad.
 
Är faktiskt glatt överraskad att löpningen faktiskt fick sånt positivt inflytande på mitt humör som det gjorde.
 
Förstår ännu bättre nu hur viktigt det är för mig med dessa endorfiner för att inte bli deppig, vilket jag varit mer eller mindre nu under dessa två veckor.
 
Så nu får de bli 5-6 löppass i veckan i nån månad.
 
Jag har ju fokuserat minst lika mycket om inte mer på styrketräning, då det kräver mycket energi för kroppen att bryta ner och bygga upp muskler.
 
Som i sin tur förbränner mer även i vila.
 
Skulle jag endast fokuserat på utseendet skulle det räcka med lchf och styrketräning för mig.
 
Men nu är ju inte det det viktigaste, utan att bli mitt bästa jag, och den Camilla som lyckas räkna ut hur hon ska göra för att må som bäst.
 
Så här är några i min måste lista.
 
1 Lchf, en kost utan socker får mitt blodsocker stabilt o humöret i balans och min värk minskar drastiskt, och min vikt minskar.
 
2 Löpträning!!! höjer mitt humör, som annars blir rätt slätstruken, just för att man är så "balanserad" hela tiden o aldrig får dom där kolhydrat "socker topparna" som innan faktiskt fick en att få "rus" och glädje hormoner.
Löpträningen väger upp och räddar detta för mig.
 
3 Periodisk Fasta, reglerar min hunger och aptit positivt, och gör det här med mat odramatiskt, har även råd att ha lite mer grädde o mejerier i maten vilket jag inte vill vara utan, och vilket annars lättare gör att vikten går onödigt långsamt ner.
 
4. Egen tid, speciellt en stund på morgonen, så jag hinner andas och dricka kaffe i lugn o ro.
 
5 Styrketräning, aktiverar mina muskler, gör min kropp starkare och mer hållbar i längden.
Minskar också min värk.
O nog är de roligt med lite konturer av att det finns muskler nånstans därinne ;)
 
6 Motivation!
Här ingår allt från att köpa en ny klänning i mindre storlek till att planera in nåt skoj.
Även löptävlingar börjar jag fundera på..
Ny musik o delmål att uppnå 
 
7 Självkänsla 
Sist men inte minst självkänsla!
Bekräftelse Bekräftelse.
Vi behöver bekräfta oss själva att vi ÄR bra.
Men även att få höra det av andra har en stor betydelse för att orka fortsätta, även om det inre drivet såklart är störst.
Det betyder så mycket att någon annan ser o uppmuntrar, så tänk på det om ni har någon som kämpar i eran närhet, det kostar inte så mycket att säga något snällt och uppmuntrande!
Något vi alla säkert behöver jobba på.
 
Såklart är dom jag älskar viktigast av allt, mina vänner och min älskade familj <3
Men det är så självklart att de inte behöver nån egen spalt i min "må bra plan"
 
Ni är så värda att lyckas tänk inget annat o tro inget annat. Just DU är fantastisk!
 
Tack 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0