Föreläsning Halva Lindha

Blir två inlägg i dag, får kompensera för att varit passiv några dagar.. :)
 
Som jag berättat tidigare arbetstränar jag nu med Malin Sundqvist på Studieförbundet Vuxenskolan, kan ju inte ha de bättre,  o e lyckligt lottad som får spendera dagar med en så fantastisk person som Malin :)
 
I går hade Lindha en jätte bra föreläsning för första "riktiga" gången.
Och då va jag och Malin där för att hjälpa till o självklart njuta av föreläsningen.
Linda har ju gjort ett fantastiskt jobb med lchf och träning och gått ner hela 70 kg!
 
Vilken motivation krävs inte för något sånt??
Helt otroligt bra jobbat!
Lindha bjuder verkligen på sig själv o sin historia, med både jobbiga minnen och nya prestationer.
 
Jag och Malin åkte in tidigare till stan för o äta lunch på Wedemarks.
Lindha har lagt ut bilder på deras luncher tidigare, som sett så gott ut att jag bara va tvungen att testa en sådan sallad jag med.
 
 
Bara att be om extra majonäs o hur god är den inte?
Mums!
 
Sen blev de en snabbvisit på Indiska.
Och jag spontan shoppade två jätte fina klänningar i stl Small och Medium, hur kul va inte det?!?!
 
 
Måste ju ha en ny "liten svart" tips från Malin, o jädrans va skönt den satt på, perfekt att kombinera med min nya väst o poncho.
 
Efter det fixade vi i lokalen, och åkte ner på stan igen med Lindha för o äta en kebabtallrik innan föreläsningen skulle börja.
 
I dag tog jag inspiration från Lindhas köttfärspaj, men hade färdig stekt kyckling filé i frysen, som jag tog fram istället.
Kyckling paj med bacon och champinjoner
 
 
3 kyckling filéer (mina va färdigstekta i ugn)
Annars stek i bitar o krydda.
1 pkt färska champinjoner 
1 pkt bacon (skär i bitar)
stek alltsammans och slå på lite chilisås o rör om.
Häll alltsammans i en form.
Koka några broccoli buketter o blanda i.
Vispa 3 ägg
4 dl grädde  (ev mer om de behövs)
1 påse mozzarella 
Och slå över.
Grädda ca 30 minuter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0