Ta hand om dig själv <3

Oavsett om man genomgår en viktresa eller inte så måste man avsätta lite tid att ta hand om sig själv!
 
Själv är jag av någon anledning något bättre på detta just under en viktminskning.. 
Kanske man behöver bry sig lite extra om sig själv då.
 
För ingen har påstått att det är lätt att uppnå sina mål.
 
Det behöver ju inte vara så stora eller kostsamma saker.
 
Att ta en promenad bara för njutningen skull, ta ett bad eller njuta framför en brasa det va vad jag unnade mig ikväll när de små somnat..
 
Jag har varit dålig på att ta mig tid att bry mig om mig själv, annat än träning o att ge mig själv bra kost, och speciellt kvällstid..
 
Men i dag stannade jag hos en vän flera timmar längre än jag tänkt, o det va så skönt o bara få prata, alla behöver få prata av sig då och då!
Hämtade även ett lass hö åt dotterns ponny, och ovan att köra släpvagn som jag är, blev det ett stressmoment i ishalka.
Men det gick trots allt bra, o armarna fick sig lite träning trots vilo dag, efter att burit åtskilliga hö buntar :)
 
Började kvällen med en skön promenad, utan att jäkta på tempot, utan ren avslappning!
Ni vet väl att kroppen lättare återhämtar sig efter träning om du tar en promenad i låg intensitet, än om du inte gör nånting?
 
 
Sen tände jag upp en skön brasa att mysa till
 
Och då jag kännt mig frusen o stel hela dagen, fyllde jag upp ett bad, o hade inpackning i håret och ansiktsmask och massage bubblet riktat mot ryggen som inte är helt nöjd..
Dessvärre klarar jag inte av att bada särskilt länge, blir så yr nu då blodtrycket är så lågt under den här typen av kost.
Men skönt avslappnad nu efteråt.
 
 
Ja svårare behöver det inte vara.
Gör nåt för o ta hand om dig också redan i kväll.
 
Ha en mysig kväll <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en fin kväll! Kram Malin

Svar: Detsamma till dig fina du. Ha en trevlig helg <3
Camilla Nilsson

2015-02-19 @ 20:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0