Välkomnar våren och alla nya följare

Vill välkomna alla nya följare här på bloggen.
Så roligt att så många hittat hit! 😀 
 
I dag fick de bli en räksallad till lunch till mig o gubben med hemgjord majonäs.
Går verkligen tok fort med stavmixer !!
 
Sen blev de städ dax!
 
 
 
Solen har lyst ute i dag men blåsten har hållt i sig.
Blev i alla fall sugen att vårstäda o släppa in mer ljus
Så skönt när det är klart.
 
Väl klar med städningen blev det ett träningspass
 
Ett Sving it Kettlebells pass som innebär
165 svingar varvat med kb biceps curl, armhävningar vändning m press, axelpress och hakdrag *2
Därefter:
Kb crunch kb sträckbänk kb Sidodrag
Trx triceps biceps rodd benböj upprepa allt *3
Avsluta med utfallssteg.
 
Härligt mör blev det gott med 
 
Stekt fläsk och löksås med squash låda
 

vispa ihop
4 ägg 
1 msk kokosnötsmjöl
1 tsk fiberhusk 
Och 1 riven urkramad squash
Salt o peppar
Häll ut tunnt i smord stor form.
Grädda ca 20 min i 200 grader
 
Stek fläsk.
 
Stek därefter 2-3 gula lökar i samma stekpanna
Slå på 5- 6 dl grädde
Och en skvätt soja.
Låt koka i hop.
 
Så gott så jag höll på att föräta mig på såsen.
 
 
Nu e de bara mys i soffan resten av kvällen
 
Ha en trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Camilla!
Har funderat på att köpa hem och ha kb hemma! Är typ helt otränad men måste börja nånstans! :-) Min fråga är om du har nån aning om hur mycket dom ska väga i början?
Tack för en bra blogg!

Svar: Hej vad kul att du tycker om bloggen.Jag skulle satsa på en Kb som väger 4 kg om du är otränad.
Och om du endast ska börja med att köpa en för att testa.
Känn gärna efter i affären hur skillnaden känns, är du svag o har problem i axlar kanske du behöver en kb 2 kg till de övningarna.
Och starkare i ben och behöver en 6 el 8 kg
Svårt att säga.
Men en "allround" kb att börja med helt otränad gissar jag på en 4 kg.
Tror du tar dig långt på de tills du tränat upp dig lite och vant kroppen.
Sök på internet hur övningarna utförs korrekt om du inte jobbat med kb tidigare.
Och kom i håg att kraften ska komma från höften o skuta fram kulan när du svingar, o spänn till rumpan :)
Lycka till o kämpa på
Camilla Nilsson

2015-02-10 @ 06:42:57
Postat av: maria

jättefina ljus, vart är dom köpta ?
Kram

Svar: Tack :) ljuset på fatet i mitten är ett tre färgat dessert ljus från party lite, de gröna lyktorna från Ica maxi o ljusstaken till höger är nog jotex sen ngr år tillbaka
Camilla Nilsson

2015-02-10 @ 15:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0