Att variera sin träning

Jag har,ju en förkärlek till att träna hemma.
Finns liksom inga undanflykter då, så jag ser till att ha v hemma viss utrustning hemma.
Med sin egen kroppsvikt kommer man långt! 
 
Jag har några olika vikter i kettlebells några hantlar en matta en boll ett gummiband osv, det klarar man sig långt på.
 
Jag gillar att kombinera styrka med uthållighet / kondition, de ska va funktionellt iaf till en början.
Att både få upp pulsen och varva med styrke övningar emellan för att åter få upp pulsen igen innan den sjunkit för mycket, det gillar jag! 
Och då är kettlebells perfekt!
I dag avslutade jag även kettlebells passet med en del boll övningar, och alltid magövningar.
 
 
Jag varvar funktionell träning hemma med löprundor, men saknar maskiner på gym för att bygga mer muskler, men sparar på det ett tag tror jag..
 
Istället har jag äntligen beställt hem mina TRX band!
Suktat efter dessa länge, men har alltid hunnit skada mig och slutat träna innan jag hunnit köpt dom.
Det ska inte hända nu!
Så nu e dom påväg och kommer vilken dag som helst och de ska bli så spännande att börja köra med dom.
 
För att hjälpa mina knän när dom börjar bli ostabila o ge upp, använder jag kinesiotejp.
Underbar uppfinning!! 
En speciell tejp teknik beroende på vad som ska tejpat.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0