jordgubbs pannacotta o lchf kolbulle på isen i solen

 
Jordgubbs pannacotta 
 
Har tyvärr inte exakta proportionerna kvar i huvet, då detta va något jag bara svängde i hop i all hast i går kväll, men ungefär så här...
 
Ca 3 dl jordgubbar
Ca 5 - 7 dl grädde
Ca 2 tsk gelatin pulver
Ca 3 tsk steviaströ
 
Mixa jordgubbar
Blanda upp gelatinpulver med lite kokhett vatten.
Blanda i jordgubbs mixet.
O söta med stevia strö.
 
Vispa grädden rätt hård.
Blanda i hop allt o ställ kallt ett tag.
 
Jag hade lite mint choklad som
dekoration 
 
Detta va så super gott.
 
Jag har hittills under min viktminskning inte unnat mig några lchf desserter.
 
Tycker energin ska läggas på bra nyttig mat.
Och brukar inte finnas så mycket utrymme kvar för desserter om man fortfarande ska ligga på kaloriunderskott.
 
Men nu har jag hållt på i snart 6 månader, och blivit mer o mer intresserad av hur min kropp kommer fungera då jag ska hålla vikten.
 
Har ca 10 kilo kvar att gå ner, och känner att det endå är rätt ok att det blir en viktplatå en stund nu.
(om det nu är så kroppen kommer reagera)
 
Varit hårt strikt under detta halvår både med kost och träning, så att de blivit mjukare tag nu några veckor är ok.
 
Behövt återhämtning både mentalt och fysiskt då min kropp kännts sliten, och det är påfrestande att stå emot ALLA impulser hela tiden, vilket jag gjort.
 
Varje sug har kvävts med vatten dag ut o dag in.
 
Så kändes rätt odramatiskt att äta denna efterätt nu.
 
Till saken hör denna.
 
Att.... Nu efter några lugnare veckor med mer mat i magen o inte lika mycket träning, känner jag mig äntligen MER laddad att kämpa hårt igen o ta mina sista 10 kilo!!
 
Och det är dit jag ville nå.
 
Min viktresa har gått spikrakt nedåt, vecka efter vecka.
Och nu har jag själv valt att ta en viktplatå.
För att samla kraft o styrka som krävs att fortsätta.
 
Och samtidigt passat på att lära känna kroppen och hur jag ska göra för att kunna hålla vikten.
 
Ser redan fram emot nästa vecka.
 
Fylld av träning och hungriga kvällar, de e så sant som de är sagt de.
 
;-) 
 
 
Bjuder på en bild från denna sköna dag, tillsammans med familjen i solen på isen.
 
Där stekte jag mig en lchf kolbulle.
 
 
 
Lchf kolbulle 
 
1 dl grädde
2 ägg
1 msk fiberhusk 
Salt
Fläsk
 
Stek ute en solig vårvintern dag o njut.
Jag hade lite av bob s lågkalori lingonsylt  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0