Aktivare blogg mot läsarnas önskemål

 Inlägg 1 Livsstils förändring 
 
Hej på er denna mysiga oktober kväll !
 
Bloggen har inte varit speciellt aktiv, och det mycket pga att det kommenteras o frågas alldeles för lite :)
 
Behövde / behöver veta vad ni vi läsa mer om.
 
Så i onsdags lät jag era kommentarer flöda på instagram om vad vi helst vill veta mer om.
 
Jag fick bla dessa svar:
 
Livsstil o hälsa som är lchf kopplat
Min resa
Recept
Träning
Vardag
Vardagsträning
Lchf med barn va fleras önskan
Tiden att räcka till
Ork att planera mat o träning efter långa arbetsdagar
 
Jag vill gärna att ni fortsätter att kommentera i detta inlägg vad ni vill veta mer om.
Så jag kan forma på bästa sätt utefter vad NI vill läsa....
 
Så vart ska jag börja?
 
Skulle gärna råda allas funderingar på en o samma gång men väljer att ta ett i varje inlägg åt gången.
 
Så jag börjar med.
 
LIVSSTILSFÖRÄNDRING 
 
Betyder inte alltid detsamma som viktminskning.
 
Utan just att man har saker man behöver förändra till de bättre i sitt liv.
 
För att vända i positiv riktning..
 
Det kräver att man tar sig tid att göra en analys över sitt liv och notera vad man behöver förändra.
Om man kan förändra o hur man ska förändra.
 
Och välj inte allt på en gång snälla ni..
 
Antingen tar ni o väljer ut det absolut viktigaste med högst prioritet.
 
Eller börjar ni med 1-3 mindre saker som ni faktiskt tror att ni skulle klara av att genomföra.
 
Vilket i sin tur ger självförtroendet att fortsätta med nästa steg..
 
Oftast ligger de helt andra saker bakom tex en övervikt än man kan tro..
 
Och viktigt att även komma åt grund problemen.
 
För mig ställde både sockret o övervikten till en väldig negativ spiral i mitt liv..!
 
Så det fick bli högsta prioritet..
 
Överviktig utbränd 4 barns mamma med reumatisk värk från morgon till kväll och 2 jobb.. !
 
Ja det fanns många saker att börja med i den analysen..
 
Men socker är inflammationsökande och fick mig att bli destruktiv...
Tyckte synd om mig själv o tänkte ofta "skit samma"innan jag tryckte i mig nån godsak...
Liksom gav mig själv rätten att göra det då allt ändå kändes skit....
 
O vad blev de för bättre av de? 
5 min lycka över en påse bullar o choklad?
 
Och en totalt destruktiv syn på allt, massa värk, och helt slut,
Skämdes över vad jag gjort med min kropp och 
ville bara stänga in mig hemma....
 
Jag började med att plocka bort SOCKRET vilket va min älskade vän.
 
De första veckorna va jobbiga..
Men prioriterade just den saken, att plocka bort kolhydrater...
Och gjorde de så enkelt som möjligt i början.
Hade snabba färdiga saker i kylen som avokado kokta ägg mm.
Gjorde min vanliga mat utan mjöl osv o plockade bort ris pasta potatis o la till sallad broccoli blomkål osv..
 
Skulle inte gå in så mycket på detta i det här inlägget men mitt råd är att göra en analys av sitt liv o de punkter som verkligen skulle få ditt liv i en positivare riktning.
 
Oavsett om de gäller att börja med att
sova bättre,
inte hamna i soffan direkt efter jobbet
Reda ut en konflikt som gnager
Byta arbete
Börja med en hobby
 
Ja vad vet ju bara ni själva.
 
Men detta va inlägg 1.
Ta reda på problemet och bestäm dig för något.
 
Och kom i håg att kommentera vad ni vill höra om här på bloggen.
 
Nästa inlägg kommer att handla om Min resa -30 kilo på 1 år och hälsoinvesteringar av lchf
 
Trevlig fortsatt fredagskväll
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Först vill jag säga vilken jäkla resa du gjort! Fantastiskt å va du strålar. Tycker om att läsa dina inlägg om mat😉 får mycket inspiration fr dom. Kanske skulle en typ matdagbok, vad du äter under en dag i en vecka 😉. Hoppas verkligen att du får massa intressanta frågor och tips på inlägg och att du får slippa "troll" o annat "skräp" som har tendens att grusa även resan för den som är stark. Kärlek i massor// Jenny

2015-10-11 @ 08:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0