Cykel premiär!

Härligt i går åkte cykelkärran fram och jag och Vilja tog oss en ordentlig tur!
Blev flera km runt byn och fortsatte runt Tornäs...
Att sedan cykla med cykelkärra efter uppför kyrkbacken / backvägen de va kämpigt... Jag som brukar springa uppför..!
Men men de e andra muskler som ska vakna till liv nu, så de blir jätte nyttigt för låren att börja cykla.
Direkt efter ca 1,2 mil cykling, flytta jag över Vilja till barnvagn ist och gick en rask promenad runt Tornäs åt andra hållet, medan jag hade ångan o förbränningen uppe :)
I morse tog vi cyklarna till dagis, o har även fortsättningsvis tänkt lämna bilen hemma!
Veckans Träning har varit kanon, dock lyssnat lite extra på kroppen då knäna är inflamerade, gjort de som känns bra, och pressat där jag vet att de går utan att förvärra.
Söndag- Kettlebells Sving It+ Magprogrammet + nya övningar med boll
Måndag - Löpträning runt Tornäs + Kettelbells genomgång med mamma lugnt.
Tisdag- Powerwalk runt Föllinge golv + Kettlebellspass på kvällen Sving It+ Magprogrammet+ Flera nya boll övningar
Onsdag- "Vila" Cykling runt 1 mil + Powerwalk runt Tornäs direkt efter.
Torsdag - Vilodag, cyklade endast till dagis o tillbaka
Fredag Kommer att bli Kettlebells något nytt upplägg, gör troligtvis ett nytt eget program, blir bäst.
Lördag - Tänkt Promenad (lika som förra lördagen) Backprickarpromenaden. Och jobba med veden
Söndag - Långdistans löpning från gravbränna, om knäna känns bättre, annars Kettlebells.
Kommer cykla så fort chansen ges nu, känner att mina lårmuskler blir trötta snabbt!
O de kan jag inte acceptera! varit grym på spinning, om jag får va kaxig o säga de själv, men de va på den tiden då jag tog instruktörsutbildningen i Spinning, o är lite annan tramp teknik på en spinningcykel :) Men här ska de stärkas muskler!
Och roligt är de ju oxå, och man kan ha barna med sig, de e bäst av allt!
Blir nya inlägg med recept! Och ska tillägga att det kostupplägg vi har nu ger allt! Energi, vitaminer, mättnad o kraft att orka träna!
Inga magbekymmer, o de troligen tack vare borttagen gluten, inge bröd el pasta.. brukar bli uppblåst, men inte nu, mår prima!
Ligger ändå på ett kcal underskott, men mätt o balanserad hela dagen o inga humörsvängningar :)
Däremot senare på kvällen som nu, då kl är snart 22.30 är jag hungrig, men de e ju sovdax!
Dessa recept på bilderna nedan kommer snart i nya inlägg:
Kräftstjärtar med bönor linser och avokado
Mango & Basilika smothie med nötter
Omelett med potatis kallrökt lax kesella och stenbitsrom
Musli med kokos cashewnötter pumpafrön o psylliumfrön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0