KOST??KOST??KOST??

Dagens middag blev fisk i foliepaket bakat i ugn med kokt potatis, Tomater, Purjolök, Citron och Smör
Till det gjorde jag en dillsås på Cremefraiche lite majonäs dill och gräslök
Blev ju mumma de där!
Vad tycker nu då jag att man ska äta?
Ja jag försöker att hålla mig i första hand till naturlig mat, ett bra exempel är dagens middag, inga tillsatser el halvfabriklat med E ämnen.
Försöker att hålla nere lite på kolhydraterna, men äter på det stora hela rätt "lagom" nu varken mer el mindre än jag gör av med, och kommer så göra fram tills vi varit på våran All inclusive semester på mallorca!
Har en bra förbränning i kroppen just nu, och med den mängd mat och träning jag håller just nu, är det lätt att hålla vikten.
Vill inte rubba kroppen att tro att den får brist på något veckorna innan man ska åka på semester o äta gott o ta de lite lugnare, (nog för att jag planerar att träna även på semestern) men mycke god mat vet man att de blir :) och då är det lätt att gå upp i vikt om man bantat hårt innan.
Men om vi hoppar fram till efter kalaset, så kommer jag nog dra ner på både fett och kolhydrater och äta ungefär lika stor del av alla (kolhydrater, protein, fett) och bli betydligt mer strikt för att fortsätta gå ner i vikt.
Har ca 4-5 kg som skulle göra mig nöjd att bli av med och efter det 6-8 kg till jag kan tänka miug att gå ner, men dom känns inte lika viktiga som dessa första 4-5 kilona jag stör mig på :)
Har i dag läst boken FerryFood och den va läsvärd!
Har ju köpt mer än 10 nya böcker att läsa i olika varianter men alla om kost och el träning.
Så jag tänkte skriva någon slags recension om dom alla sen när jag är klar.
Men det finns många bra bitar vid nutidens LCHF som jag använder mig av, och det är just att äta naturligt!
Och det är nog den viktigaste poängen med de hela att ta fasta på, att få i sig naturlig mat!
Som Avokado, Olivolja, Nötter, Lax,  Bär, Oliver, Viltkött, Grönsaker, Frön och väldigt mycket mera!
Effekterna av att plocka bort kakor, godis bullar, socker mm tror jag kan gynna alla, men att plocka bort bra kolhydrater som Rotsaker, Fiberhavregryn, Quinoa, Frukt, Grönsaker, Potatis mm tycker inte jag att man behöver göra.
Sen kan jag ju villigt erkänna att de e gott med efterätter o godis, men nu vare ju ner i vikt vi ville eller hur? ;)
Men för att hålla vikten är det ingen konst att äta nått extra gott någon dag i veckan, så länge man tränar och gör av med energi.
Men e ju lite knepigare när man vill ha igång sin viktnedgång..
Skriv gärna frågor och kommentarer!!
Tack :)
O Kramar till er

Kommentarer
Postat av: malin

men vilken mumsig middag! använder du lax eller torsk?

2012-04-22 @ 10:52:58
URL: http://idetenkla.blogspot.com
Postat av: Camilla

2012-04-27 @ 16:57:54
Postat av: Camilla

Hej, lite sent :)

Jag brukar använda den vita fisk jag har hemma

som Torsk el Allaskan pollock el pangasus file tex :)

Oftast gör jag portionspaket med fisken purjolök tomat citron citronpeppar o smör.

Och så brukar jag ha potatis och ev en kall dillsås på creme fraiche till :)

2012-04-27 @ 17:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0