Mediumet

I dag har jag variot och träffat ett medium.
Fick höra att min älskade farmor finns här och stöttar mig och det va precis vad jag ville höra!
När jag berättade om mina drömmar/planer/ funderingar om att utöka mina utbildningar till kostrådgivare och i framtiden kunna jobba med det här med Kost Träning o Hälsa...Kanske ett Hälsocafé ? Då jublade hon rakt ut och tyckte de va helt rätt för mig att satsa på!
Sa att jag va förtroendeingivande o det är precis vad jag vill vara!
Det jag gör vill jag ska vara bra, och har troligen lite för höga krav på mig själv.... Enligt henne så höga att jag aldrig kommer kunna uppfylla dom..
Så måste nog lära mig sänka kraven på mig själv och släppa på kontrollen en aning...
Ja hon sa en massa intressant..
Men svaren måste komma från sig själv och ingen annan..
Men att jag ska fortsätta att satsa på det jag gör va ett som va säkert!
Dagens lunch blev en snabbis, Keldas soppor är kanon när man har bråttom! I dag blev de Keldas med fisk o skaldjur som jag stoppade i massa skalade räkor i och tog en grov macka med Philadelphia till, det går att äta bra fast man har bråttom!
Till middag blev det en rätt med massa fänkål! Innehåller en massa nytta! Närmare bestämt:
Vitamin Per 100 g
C-vitamin 12 mg
Kalium 414 mg
Mangan 0,18 mg
Folat 27 mcg
Molybden 5,00 mcg
Kalcium 49 mg
Magnesium 17 mg
Järn 0,74 mg
Koppar 0,070 mg
B3-vitamin (niacin) 0,64 mg

Fänkål innehåller dessutom mycket fibrer.!

Rätten blev Fänkål förvälld och stekt med massa Räkor! även gräslök o pressad apelsin (ska va citron) svartpeppar o salt och blandad med pasta.

Ser kanske inte så aptitligt ut då fänkålen inte just har nån färg, men de e gott, dock lite för mycket kolhydrater för mig med pasta..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0