Styrketräning och Kettlebells

Äntligen tränat!
Väntat hela dagen o varit sådär laddad och rastlös, va så sugen på att springa en lång distans i dag men ensam hemma med 4 barn blev det svårt.

Dagens pass fick bli Styrketräning varav Benböj, Utfall, Bicepscurl, o Triceps med kettlelsen.
Därpå försökte jag köra igenom mitt Kettlebellsprogram 2 gr som alltid, klarade att ge järnet första omgången och rond 1 på den andra sen gick de inte mer.
Har 5 ronder  med 3 övningar på varje "rond" och kör igenom 2 gr.
Styrketränar aldrig innan kettlebells, men tänkte testa hur de funkade i dag, men de gör jag inte om så länge jag inte tänkt kombinera styrketräningen med vissa kettlebells övningar!
Men inte sålänge avsikten är att köra ett helt Kettlebells pass..
Efteråt blev de Plankan 3 * 40 sek och en gång på varje sida 30 sek sen fick de räcka för i dag!
Ja ja nu är de gjort och jag är skönt trött i hela kroppen!
Dagens lunch blev Kycklinggryta med bönor och krossad tomat och Quinoa till, 2 timmar innan träningen.
Nu har jag testat nya proteinpulvret o de va riktigt vidrigt!
Kommer nog bara använda det till att höja proteinmängden i tex smoothies och liknande..
Gubben är redan hemma, och jag ska passa på att ta några minuter i soffan o njuta av den här nyduchade trötta känslan efter träning :)
Därefter ska jag laga Paella! Med räkor musslor torsk saffran mm kanske tom unnar mig ett glas rött!
Ni visste väl att rödvin är nyttigt va? I lagom mängd då förstås, har det många positiva effekter på hälsan, och då menar jag  Rött vin!
Ha en mysig Fredan alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0