Valborg!

Har haft en så underbar långhelg med barnen, i Lördags blev vi bjudna på grillmiddag hos Fridha o Johan och i Söndags bjöd vi tillbaks, med premiär för våran grill som sovit klart i förrådet, även mamma o pappa kom :)
Sen i Måndags blev de trädgårdsarbete, o jag fick klart i rabatten, rensade fyllde på ny jord och täckte med bark, 14 säckar bark gick de åt o behöver nog mer.
Älskar o få i ordning i trädgården, lyckas ju va gravid jämt på våren o som nyförlöst sätter man sig ojärna på huk i nån rabatt.
Men i år tar jag igen allt jag försakade i fjol!
Senare på Måndagen (Valborgsmässoafton) åkte vi ut till skyttmon och fixa i ordning i snickarköket hos Monica där vi skulle sova, de är super mysigt där.
Några rum som ligger på gaveln till ladugården, som dom fixat i ordning, äkta lantligt :)
Sov där med barnen till sprakande ljudet från vedspisen, myspys!
På kvällen va de tillställning på bygdegården, men god mat o 5 sorters tårta :) så barna vart lyrisk o skulle ha alla sorter ha ha sötnosar :)
Sen i går Tisdag tog jag mig an vinbärsbuskarna, dom hade inte direkt fått mycke kärlek senaste åren
Ansade ur o ska sedan gräva runt omkring dom ordentligt, fick klart 6 o har 4 kvar få se vad som hinns med innan vi åker :) ett himla jobb!
Jag o Pål är fortfarande förkylda, o chansen att de ger sig innan vi åker börjar bli liten!
2 dagar kvar nu till Mallorca resan!
O nej fortfarande ingen resfeber, kanske blivit rutinerad ha ha
Börjar bli lite mycket att ordna med nu bara... tvättat varje dag o i dag blev de ett berg med tvätt som skulle vikas.
Barnas rum har jag hunnit städa, O bäddat rent i deras sängar så ett rum: check!
Vill få ordning i hela huset innan vi åker, skulle kännas skönt o komma hem till ett nystädat hus med nybäddade sängar :)
Så mest lagt energin på huset, o packning åt 6 pers återstår!
Trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0