Tankens kraft och bryta mönster

Hej på er alla.
 
Det är flera månader sedan jag bloggade senast.
 
Det är pga att detta i första hand är en blogg om min viktresa, lchf, träning, hälsa, lycka, olycka och tankar o funderingar om detta.
 
Jag hade bestämt att om det blev för tufft för mig att gå ner mina 34 kilo på en gång så skulle jag dela upp min viktminskning på 2 perioder det här året.
 
Och det är så det är.
 
Jag har nu (10 augusti) startat min andra period, då jag ska ta resten av mina kilon.
 
Jag hade gått upp 7,7 kilo sedan slutet på februari.
(Har nu gått ner 8,3 kilo så dom e redan borta:)
 
Jag har utnyttjat dessa månader till att öva på att hålla min nya vikt, utan att behöva anstränga mig.
 
Hade jag inte gjort detta hade jag gått upp alltihopa!
 
Det har inneburit att jag kört lchf veckovis med tillåtet slarv, och nu under sommaren är det många tillfällen då familjen ätit hamburgare o pizza och jag druckit vatten.
 
För visst är det väl så att man äter i tid o otid under sommar semestern??
 
O offta helt andra uppdukade frukost bord, de har jag många dagar tyckt ha räckt!
 
Då har jag kunnat vänta några timmar till på o äta fräsch mat o grillat senare i stället.
 
Har unnat mig 1 mjukglass och 1 kulglass under sommaren o vi har inte gjort just några efterrätter.
 
Hoppat över godis men smakat nån enstaka bit.
 
Förra sommaren åt jag godis glass o efterrätter varje dag!! 
Och skulle ALDRIG hoppa över pizzan utan att tro att jag skulle dött!
 
Men nej man hinner inte dö utan mat på 3 timmar..
 
Lchf har hjälpt mig så oerhört!! 
 
Så trots att jag i huvet inte förbjudit något under hela sommaren så har jag inte blivit sugen eller fått de kraven på sötsaker..
 
Jag har alltså lyckats PROGRAMERA OM OCH BRYTIT ETT MÖNSTER!!
 
 
Idag  väger jag ca 1 kilo mindre än min lägsta registrerade vikt i februari 
 
(har vägt mindre tidigare men nu pratar vi denna viktresa) 
 
Har kämpat stenhårt dessa 2 v sedan start 10 augusti.
Men ätit SÅ god mat!
 
Det jag nästan hunnit lyssna på i våras e jätte gott nu!
 
9,7 kilo är vad jag har kvar till MÅLVIKT.
Och kommer inte kompromissa med mig själv alls tills de är nått.
 
För jag vill få fortsätta öva på att hålla vikten snart.
Men denna gång kommer jag hålla vikten med lchf.
 
Då det har många andra konsekvenser för mitt mående med kolhydrater än bara viktuppgång.
 
Nog om detta :)
 
Inläggets ämne TANKENS KRAFT.
 
Skrattade och blev brydd för mig själv när jag stog o sorterade upp min garderob i dag.
 
 
 
Hör hur mina egna tankar hoppar på varandra.
 
Då jag har väldigt mycket för stora kläder så gick tankegångarna ungefär så här..
 
"Jag ger bort dom"
"Jag sparar dom om jag blir tjock igen"
"Jag säljer dom"
"Men vad ska jag då ha på mig om jag går upp"
 
Ha ha så man håller på!!
 
Nog för att det är mycket kläder jag kommer sakna mycket, men på riktigt?
 
Har man tanken att man sparar kläder av rädsla att inte ha nåt o ha på sig då har man ju programmerat in att de e så det kommer bli!!
 
Så nästa omprogramering blir att få bort tanken på att jag  kommer gå upp allt i gen.
 
Och börja lita på mig själv.!!
Jag är på rätt väg men har långt kvar med mitt tänkande.
 
Jag hittade kläder jag lagt undan som provplagg.
Kläder jag köpt i Paris 2003 för 12 år sedan.
 
Jag Älskade dessa kläder!
Och dom är väl använda :)
Jag vägde 56 kilo då vilket är min målvikt nu.
 
 
 
Det är inte säkert att jag kommer  kunna ha dessa ändå, då kroppen ändå ändrar form..
(har ändå fött 3 barn till sedan dess)
 
Är dessutom franska kläder o ni vet ju vad man säger om dom :)
 
Men det är väldigt roligt ändå att ha kvar för o se.
 
Ha en härlig dag, här vräker regnet ner första dagen efter många dagar av sol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0