Att hantera FRESTELSER

Frestelser är något man stöter på då och då eller varenda dag, frågan är hur man gör för att hantera dom.
 
På affären där det ligger radvis med bullar kakor tårtor, för att inte tala om godis hyllorna så fint placerade vid kassan för att man i kön ska ha tillgång o va extra nära frestelsen.
 
Eller när barnen vill baka nåt gott eller äta lördagsgodis?
 
I mitt fall sätter jag total förbud och ett stort STOP innan tanken eller velandet ens kommer..
Jag vet att det är så, det är bestämt sedan länge.
På så sätt behöver jag aldrig vela.
"ska jag el ska jag inte"
Vid varje situation som uppstår, jag smakar ALDRIG 
För jag skulle helt enkelt inte klara av det, jag skulle helt enkelt inte kunna stoppa mig själv då, det VET jag!
 
För jag har lärt känna mig själv och hur jag funkar.
Det handlar helt enkelt om att vara ärlig mot sig själv, analysera och dra fördel av tidigare (misstag) motgångar, varför det blev som det blev.
 
Mitt största tips är att ALDRIG stoppa något i munnen impulsivt!
Alltid vara ordentligt mätt innan den ev efterrätten eller fredags myset kommer fram till barnen el partnern el vem det nu är.
 
Och att ha bestämt för sig ordentligt hur man ska agera.
 
Hur hanterar ni frestelser??
Alla har vi våra sätt eller hur?
 
Alla hjärtans dag kan ju vara en sån dag då de kommer frestelser från olika håll, därför är det så viktigt att informera sin omgivning om att man gör en livstilsförändring och försöker gå ner i vikt.
 
Jag har spenderat min dag med mina barn ute i pulka backen, och med mina föräldrar vid middagsbordet.
 
För det är väl ändå det som är grejen, att umgås med dom man älskar.
 
Här blir de frestelser sorry för det... Men de va ju ett inlägg om frestelser... 
 
 
Detta va vad mina barn ville ha i fredags.
Pizza och semlor...!
Då dom fått äta mina lchf pizzor under en längre tid kände jag att de va dax att dom fick bestämma själva för en kväll.
 
Det va lite jobbigt att komma hem trött från stan efter möte o handling hungrig som en varg!
Så en liten stund va de lite frestande..
 
Men så fort jag lagt upp det jag skulle äta o fick sätta gaffeln i det så va läget lugnt, o det vet jag så väl.
Så snabbt som bara den såg jag till att bli mätt!
 
 
 
Jag va mest frestad av att få sätta tänderna i min italienska buffel mozzarella o nygräddade kyckling trots allt.
 
Inför helgen handlade jag lite delikatesser för e de nåt man man lyxa till det med inom lchf så är de det.
 
I dag på Alla hjärtans dag bjöd jag mina föräldrar på middag och gjorde 
 
Laxröra med prästost chips och avokado
 
Hyvla el Riv präst ost i högar på bakplåtspapper på en plåt, in i ugnen tills dom precis börjar få färg eller precis innan.
Låt kallna.
 
Blanda i hop
crème fraiche 
Majonäs
Philadelphia 
Citronpeppar 
Kallrökt lax skuren i bitar.
 
Lägg upp i högar på tallrik
Sätt i chipsen brutna i halvor i röran.
 
 
Till varmrätt gjorde jag ost pastan ni hittar i tidigare recept 
Kokade i hop min favorit tomatsås.
Och gjorde hemgjorda köttbullar 
På 
800 gram älgfärsbiffar
500 gram fläsk färs
1 dl pofiber
Svällt med 
1 dl grädde
1 dl hett vatten med 0,5 dl kalvfond
Och en liten bit köttbuljong (jag använder alpnärings)
 
Mixade 1 stor gul lök
O blandade i hop allt med 1 Ägg.
Salt o peppar 
 
Rulla köttbullar 
Smält en stor klick smör på plåt i ugnen
 
Lägg i alla köttbullar 
Bryn i 200 grader ca 30 min
 
Häll av vätskan nån gång om de blir mycket
 
Servera med parmesan 
 
 
Barnen gjorde kladdkaka på råsocker o den såg väldigt god ut, men blir ingen bild på den, får va nog med frestelser.
 
Hoppas alla haft en bra alla hjärtans dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fick en sju jävla dipp igårkväll å tänkte.. nu ger ja fan upp allt å köper en fet jävla dumlepåse å vräker i mej. Men tröstade mej med lite ostch is och de blev ju lite bättre men kände ändå att ja inte hade nån lust att fortsätta köra utan de e fan lättsammare å va fet å onödig. Tills nu på morgonen då ja drar på mej ett par brallor som ja inte haft på ett tag, å vips så märkte ja ett jävla resultat. Hängarsel böxan 💪👍👍 behövs inte mycke för å få tillbaka motivationen. //snygg, gift 3barnsmamma

Svar: Jävligt bra jobbat!!Ibland e de riktigt tufft o hjärnan spelar en ett spratt.
Att kunna ta omtag även om de spårat ur och att bara ta just den kvällen eller dagen i taget e jätte viktigt..
Står just nu jäkligt hungrig o steker ett berg med pannkakor till mina små ungar, som dom glatt glufsar i sig... T o m havregrynsgröten med russin i o äppelmos dom åt till frukost frestade mig i dag.. Ibland är det bara sså, kul med brallorna! Kram på dig
Camilla Nilsson

2015-02-15 @ 12:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0