Att pränta in nya minnen med nya kroppen

Lite knepig rubrik, men de va så de föll mig in att utrycka det..
 
Jag får fler och fler Aha upplevelser nu som 20 kilo lättare..
 
Det lär nog ta ett tag innan man inser att saker man tyckt varit väldigt besvärligt och jobbigt inte alls längre är det :)
 
I går åkte vi ut på årets första skoter utflykt.
Då vi har fyra barn blir de en hel del servande med mat, hjälp, värma kalla fötter, hjälpa nån att kissa för inte nämna att hjälpa med påklädning inför att man ska ut och åka osv..
 
Vissa saker har jag tyckt varit väldigt jobbigt och har helst bara satt mig ner på ett sittunderlag även om jag varit tvungen att fixa med allt annat iaf..
Känsla av att de kommer bli jobbigt satt fortfarande i, men till min förvåning gick allt så lätt och smidigt..
 
Allt från att kliva i o ur skoterpulka, klä på barnen servera dom maten gå i djupsnö upp i skogen för o själv pinka... ALLT GICK LÄTTSAMT 
Aha upplevelser..
 
Så för varje sak man gör nu som man inte gjort sedan man blev lättare får pränta in ett nytt minne av lätthet.
 
Min nya skoterdress hade jag vuxit ur, kosta mycket men de va så värt att inte kunna ha den längre..!!
 
Hoppade gladeligen i mina 11 år gamla skoterbyxor som Även dom va lite stora :)
Vilken glädje!! 
 
 
 
I går morse klev jag upp och bakade Wraps att ta med ut, pappa fixade kebabwok med lök vitlök champinjoner grädde och rödkål jättegott!
 
Brödet åt vi till, blev minst slabbigt så.
Men bara kött grönsaker och en klick cremefraiche skulle det passat bra att haft i.
 
Basilika och vitlöks tortillas
 
Mixa bara 4 ägg och ett paket 500gram keso
Strö i hackad färsk el fryst basilika och riv i en klyfta vitlök.
Mixa i 4 tsk fiberhusk och bred ut i valfri form på 2 plåtar på bakplåtspapper.
Grädda 10-20 min i 200 grader ugn tills de fått lite färg.
 
 Jag smetade ut på hela bakplåtspappren och delade på hälften 1 halva blir ca 2 gram kolhydrat.
 
Receptet har jag fått från helajag.se
hennes instagram sida.
 
På kvällen gjorde jag lite libanesisk mat.
Babaganoju och libanesiska färsbiffar med kardemumma och kanel, ovanligt men gott.
 
Lägger ut receptet om någon vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0