Hitta utrymme för träning

I bland är det svårt att få i hop tidspusslet, och hitta tid o möjlighet till träning.
 
Många är ensamstående förälder eller har partner som jobbar borta osv..
 
Det ända råd jag kan ge är att man måste sätta sig ner o och fixa en reserv plan, som man kan ta till när tiden är knapp eller när man är ensam med barn.
 
Ett träningspass på 20 minuter går nästan alltid att få till hemma, har du ingen utrustning? Använd din egen kroppsvikt.
 
Planera din träning i förväg, har du möjlighet att träna på lunchen? 
Eller när barnen lagt sig?
Finns det någon som kan sitta barnvakt?
 
Sen i Torsdags har jag varit ensam med mina barn, då pappan varit på rally.
 
Torsdags passade jag på att springa innan jag hämtade hem barnen.
Fredags tränade jag Kettlebells och TRX hemma
Lördag vilodag och promenad/pulkaåkning med barnen
 
Men sen kom i dag söndag... Dagen då jag har löpträning på schemat, ensam hemma o ingen barnvakt..
Funderade länge på hur jag skulle lyckas med detta..
Och det är lätt att fastna i ett tankesätt..
 
Jag ville inte köra styrka hemma då jag vill återhämta mina muskler o kunna ta ut mig max i morgon då kettlebells o trx står på schemat.
 
Min runda på 6 kilometer kunde jag ju inte ge mig iväg på, varken löpband el träningscykel hemma..
 
Tillslut kom jag på det!
Jag tog med barnen till pulkabacken!
Nedanför den är en lång raksträcka och jag kunde ha uppsikt över barnen under tiden jag sprang intervaller fram och tillbaka.
 
Vägen mätte jag ut med run keeper va 250 meter.
Så jag bestämde mig för 20 intervaller för att få till
5 kilometer löpning.
 
11 * 250 meter = 2,75 km jogging och därefter
9 * 250 meter = 2.25 km sprint & jogg/pw
Varannan sträcka.
Till och från backen blev det totalt ca 6 km vilket är vad jag brukar springa.
 
 
 
 
Nöjda barn nöjd mamma.
 
Om man verkligen vill hittar man tillslut lösning på problemet även om man kör fast i tankebanorna ibland.
 
 
Minsta ville inte gå hem, så det blev lite extra vikt på promenaden hem ;)
 
 
I morgon kör ett gäng fantastiska kvinnor i gång med min 6 veckors utmaning med coachning!! 
 
Jag e minst lika laddad!! 
 
Ser verkligen fram emot dessa veckor! 
 
Det är bara att anmäla er om ni vill hoppa på
 
Nu kör vi!
 
[email protected] 
 
I morgon är en ny fräsch vecka, inget är som Måndag morgon eller hur? ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0