Planering A och O

Nu har vi nått fram till helg igen, veckorna springer i väg.
Vi kommer få besök i dag av släktingar från småland.
Och dom stannar till onsdag.
 
Därefter blir de sportlov i husvagnen.
 
Detta har tidigare inneburit mängder av godsaker i form av bakverk efterrätter godis snacks kakor mm
 
Men jag har vetat länge nu vad jag ska äta under den kommande helgen, planerat allt för o minimera risken att trilla dit.
 
Vet vad som kommer bjudas på till middag i morgon, och finns tillräckligt av det som jag kan äta.
 
På lördag blir vi bjudna på restaurang, och menyn fick vi sedan länge.
De flesta har beställt 3 rätters men jag har redan nu beställt vad som får ligga på min tallrik.
 
Delikatesstallrik men olika typer av rökt kött osv.
Samt renfile där jag valt bort potatiskakan och rotsakerna o bett om grönsaker (helst varma)
 
För jag vill inte riskera att det ens ligger på min tallrik o får mig börja smaka..
 
Så känns skönt att de är planerat o klart.
Jag har dessutom pms vecka och är hungrigare o mer sugen än normalt.
 
Har kompenserat det med att planera bra goda måltider denna veckan, och inget annat får stoppas i munnen emellan måltider då jag antagligen får svårt att sluta.
 
Så fokus på god lunch och middag.
 
I dag gjorde jag 56kg.se keso plättar med västerbotten ost skinka tomat och senap, o de precis vad jag behövde!
Kanon goda!!
 
 
Veckan inför mens är en psykiskt påfrestande vecka för mig, då jag känns vara tvungen att kontrollera mig själv medvetet hela tiden.
 
Och då hjälper det med mat planering, o extra god mat!
 
Här är lite av vad jag gottat mig med i veckan.
Men inget mer innan el efter o självklart lchf.
 
 
 
Ratatouille, svampomelett o kyckling med curry och parmesan. Till det värdens godaste currysås på hemgjord majonäs.
 
 
Grönkålschips tillbehör till middagen.
 
 
I onsdags gjorde jag bruchetta till lunchens soppa på lchf baguetterna som va kvar.
 
 
Middagen blev Baconinlindad fläskytterfile fylld med cambonzola och salami.
Blomkålsduchess och ädelostsås och mozzarella sticks.
 
 
Mozzarella sticksen.
Skär mozzarellan i stavar doppa i ägg o panera i parmesan,
rulla fast paneringen mellan händerna upprepa en gång till.
Frys in i minst 2 timmar och
Fritera sedan i fritösen tills paneringen e gyllene.
 
Jag gjorde en dipp på crème fraiche sambal olek chilisås o bbq grill mix krydda
 
 
I måndags ville jag ha en bankdag, men då jag inte kan fika det jag bakar la jag tid på att laga god lunch till mig och sambon i stället.
Rättikagratäng 
Älgkalvfile 
Grönpepparsås 
Färskostfyllda champinjoner 
Chilicheese 
Samt baguetter till måndags middagens gulaschsoppa
 
 
 Chilicheese puffar.
4 dl riven västerbotten ost
1 ägg 
0,5-1 msk sambal olek 
2 msk fiberhusk 
3 msk philadelphia ost
Vispa upp ägget, blanda alla ingredienser låt svälla några minuter.
Rulla bollar, lägg på bakplåtspapper och grädda 15 min i 175 grader varmluft ugn
 
 
Förra fredagen gjorde jag iordning gravad älg rulle.
Jätte spännande då den är klar i dag, att se hur det blir.
Återkommer om den! ;)
 
 
Sen tyckte min sambo att jag skulle få en ny skoterdress eftersom min förra blivit alldeles för stor.
Köpte mig en FRX mono suit.
I 3 nr mindre än den förra :)
Jätte nöjd
 
Ha en trevlig helg allesammans 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0