Att utrota ursäkter!

Jag håller successivt på att utrota alla mina ursäkter till att inte träna.
 
Och jag har haft många tro mig..
Senaste veckan har jag utrotat iaf 2
Bland annat att de skulle va för kallt att springa vid 12-13 minus grader..
 
Jag gjorde det iaf och det va inga problem alls, snusnäsduk över näsan första minuterna o sen va de inga problem, snarare skönt med frisk luft.
 
Nr 2 är mina dåliga knän som då o då blir svullen och onda, o de gör ont att kliva upp ur soffan.
Nu vet ju jag innerst inne att jag inte blir sämre av att träna iallafall, o med lite tur blir jag dessutom återställd fortare.
 
Så jag slog hål på den ursäkten också o ansåg att de va värt ett försök.
Har ju min kinesiotejp o den stabiliserar bra.
Fick bevis på att jag inte blev sämre, o inte heller någon smärta under själva löprundan.
 
Om smärtan inte e värre än 5 på en skala 1-10 och inte är värre än 5 ett dygn senare är träningen bara possitiv.
Och mycket riktigt är de helt ok nu några dagar senare, och inte värre.
 
Vi känner oss själva bäst eller hur?
Och på samma sätt känner vi våra egna undanflykter? 
Så slå hål på dom o ta reda på om de e befogat att fortsätta använda sig av dom där ursäkterna, även om man gärna vill behålla dom så lurar vi ju bara oss själva, eller hur?
 
Så sätt dig o skriv ner dina ursäkter, o ta en titt på hur trovärdiga dom är för dig själv.
 
För ingen känner dig som DU 
 
För mig handlar träning om många saker, dels för att bli piggare/friskare orka mer i vardagen, ger glädje att klara mål, få bättre kondition få mer muskler o styrka, ökad förbränning, endorfiner ja listan kan göras lång.
 
Men till saken hör att den reumatiska sjukdom jag har blir ofantligt mycket sämre av inaktivitet, räcker med 3-4 dagar utan träning så känner jag att jag blir sämre.
Och detsamma gäller kosten, socker är inflammations ökande, och efter några dagar med kolhydrater blir jag jätte sjuk.
Några dagar efter synderna i jul fick jag ett riktigt elakt skov, o värken o svullnaden i lederna rygg o nacke va ett faktum som jag fick slåss med sedan.
 
Mer om detta tänkte jag skriva om i ett eget inlägg, hur inaktivitet och för mycket socker/kolhydrater gör reumatiska sjukdomar värre.
 
Nu är jag på bättringsvägen och är tacksam att jag gjorde experimentet att testa kolhydrater några dagar under julen för att få det tydliga bevis o den käftsmäll jag behövde på hur de förstör mig.
 
Kall dag i dag, varit till Krokom och handlat massa god mat, och därefter ett behövligt trevligt besök hos Jenny.
 
 
 
Ha en trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag va ut i garaget men där fanns ingen gourmet mat 😳lämnade du ingen?

2015-01-15 @ 22:11:54
Postat av: Jenny

Men nu fatta jag vad du mena med att man kan skriva sitt namn 😃 vill ju inte vara här inne o snoka utan att du vet om det 😉

2015-01-15 @ 22:14:48
Postat av: Jenny

Men nu fatta jag vad du mena med att man kan skriva sitt namn 😃 vill ju inte vara här inne o snoka utan att du vet om det 😉

Svar: Ha ha ne ångrade mig, insåg att lammsteken i botten på nån av kassarna va tvungen att följa med mig hem o bo i min ugn på söndag ;)Kul att du e här o läser, jag känner din värme :)
Camilla Nilsson

2015-01-15 @ 22:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0