Belöningar

Jag har varit dålig på att hålla det här med mina belöningar..
 
Hade bestämt olika saker jag skulle ge till mig själv var 5 te kilo jag gått ner, men de blev bara nåt tillfälle det höll.
 
I dag hade jag gått ner 20 kilo, ja på pricken faktiskt :)
Av nån anledning kändes just den siffran så jätte bra, närmare målet och en vikt jag faktiskt skulle kunna leva med som den är.
 
Men har redan min målvikt inprentad o de e dit jag ska.
Satt en målvikt där jag  ska ha möjlighet att pendla 4 kg upp o ner utan att de gör något, satt lite marginal kan man säga.
Då jag vet att jag väldigt lätt av olika anledningar pendlar några kilo upp o ner.
 
 
Jag känner att alla hälso fördelar jag fått vägt tyngre än att unna mig saker..
Att blivit så mycket bättre i min reumatiska sjukdom e nog de största.
Att blivit så mycket gladare o piggare, och fått en större livskraft.
Större intresse för andra människor och mina vänner.
 
MEN i dag tänkte jag ändå att jag skulle ta o unna mig lite saker jag velat ha ett tag men inte tagit mig tiden till att köpa det.
 
 
Kändes ju ändå som nåt tydligt med det hela, att ge sig nåt i belöning som INTE bestod av mat.
 
Läste en gång en som skrev en liknelse med tänket:
Nu har jag kämpat så hårt och varit så duktig att nu kan jag unna mig den där chipspåsen bakelsen el chokladkakan...
 
Han skrev så här: Tänk dig att du krattat ihop löv från hela gården i en stor hög, och när du e klar sprider du ut alla löven igen för att du varit så duktig ;)
 
Rätt bra liknelse om ni frågar mig.
 
Tog även o la lite kvalitetstid på mina 3 äldsta barn i dag.
Gick på bio köpte lite fint o åt middag tillsammans, tror de va uppskattat :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0