Favorit Laxpuddingen!

I dag skulle det lagas libanesisk mat här hemma, men det får vänta tills i morgon (om det blir tid över)
 
Istället blev jag så sugen på Laxpudding.
Har gjort en variant tidigare som blev så god att den är den enda jag kommer fortsätta göra, den är kanon god!
 
Recept har jag ursprungligen läst på alltomlchf 
Men gjort om själv eftersom.
 
Lchf Laxpudding 
 
Jag höftar ju som ni vet en hel del när jag blandar ihop grejer men så här tog jag i dag.
 
5 ägg
4 dl grädde
1,5 - 2 dl majonäs
2 msk dill
Salt och peppar
 (vispa i hop allt med äggen)
 
4 dl keso (låt rinna av i sil) Blanda i smeten
Ca 480 gram Laxfiléer och
200 gram kallrökt lax skärs i bitar och blandas i smeten.
 
Tina en påse bladspenat, och låt rinna av i sil
Jag tog Icas 400 gram
Stek i smör en stund och lägg i botten av form
Salta o peppra och slå över fisksmeten.
 
In i ugn på 200 grader i 1 timma
Lägg på aluminium folie efter 40 minuter.
 
Och ha ev skirat smör till.
Smaskigt! 
 

Kommentarer
Postat av: frkenduktig.blogg.se

Åh vad många härliga recept du bjuder på. Så mycket inspiratio ! Tack!

Svar: Tack vad roligt att du tycker om bloggen :)
Camilla Nilsson

2015-01-31 @ 08:57:26
URL: http://frkenduktig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0