Godmorgon i Januari mörkret

Snart blir det ljusare!
 
Man känner sig lite tung i huvudet efter dessa långa månader av November December o Januari tiden före jul går ut på just Jul.
 
Man pyntar o gör mysigt o de e glöggfester o arrangemang..
Sen kommer då julen, o här hemma träffas vi alla hemma hos oss.
 
Mina föräldrar, Påls föräldrar, mina bröder med respektive och Påls bror med dotter kommer, o de e så himla mysigt!!
 
All planering och alla tankar om just jul helgen, speciellt under en viktminskning både tar o ger energi.
 
I mitt fall har jag inte ätit nåt juligt fika alls innan jul, inga lussebullar inga pepparkakor ingen knäck glögg eller godis o inga lchf substitut heller.
"unnat" mig juliga middagar istället som julkorv med blomkålsmos eller mindre jultallrik med rökt lax ägg mm.
 
Sen under 1 vecka över jul tillät jag mig ungefär varannan em/kväll att synda, för att efter den veckan sätta stopp och återgå till det normala.
 
Nu e julen utkastad och de känns alltid lika snopet.. E de över nu? o Januari blir som nåt mellanting..
De e offta kallt, fortfarande mörkt, har i år inte varit så mycket snö fram till nu.
 
Vilket för oss innebär att de inte heller blir skoterturer o husvagnshelger..
 
Februari o mars däremot innebär mer aktivitet.
Nu blir de många helger i husvagnen, utflykter med skoter o matlagning ute i naturen.
Barnen åker slalom och längdskidor (och även jag då o då)
Och man börjar känna att man går mot påsk - vår - sommar! 
 
Så nu kämpar vi på o biter av januari månad och siktar framåt.
 
Vi går mot ljusare tider! 
Kram på er
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0