Langos! Lchf

Blev så sugen på att testa langos o sprang på ett recept som jag bara va tvungen att prova!!
 
Vaknade i morse o va dunder förkyld!
Så det har tagit o blivit värre..
Känns som jag har bly i ådrorna.. O de e tunga steg just nu.
Längtar så in i tills dagen jag får vakna o va tillbaka! 
Med den lätthet och all energi jag haft sista månaderna, speciellt sista veckorna..
Men får ge kroppen en chans...
Gått ner massor sista veckorna och tränat mycket, o barnens förkyldnings virus har jag klarat mig i från hela hösten och vintern tills nu, så får vara tacksam över det.
 
Tog en kort promenad till Jenny för härligt surr o skratt o kaffe.
Och är så tacksam att ha den möjligheten, bara gå i väg och skratta med en vän när man känner sig själv lite tragisk ha ha
 
Och därefter har jag och Malin varit på möte.
Och jag kommer börja arbetsträna hos henne nu, (Studieförbundet vuxenskolan) 
Kommer bli mycket spännande framöver, ser fram emot detta!
Så skönt att omges med människor som ger så mycket energi, tack för det.
 
Receptet hittade jag på Jimps&MillisLCHF 
 
Men glömde tillsätta smöret i kastrullen men de gick lika bra ändå :)
 
 
LCHF langos
 
25 gram smör -smälts
1,5 dl pofiber
0,5 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver - blandas i hop torrt
1 Ägg
0,5 dl grädde 
200 gram philadelphia ost
2 dl riven ost - vispas ner 
Vispa ihop allt snabbt med elvisp
 
Klicka ut 4 högar på bakplåtspapper 
Jag rullade deg kluttarna lätt i handen, la på bakplåtspapper och kavlade ut till 4 ovala plattor
 
Grädda i ugn 200 grader 15 min
Fritera därefter nån min i fritös eller i stekpanna med ca 5dl rapsolja i, då behövs brödet vändas.
 
Innan gräddning utkavlade
 
 
Efter gräddning
 
Friteras
 
Låt rinna av på galler en stund.
Därefter smälte jag bregott och blandade med pressad vitlök, detta penslade jag på bröden då dom friterats klart.
 
Sen hade vi Gräddfil, hackad rödlök, räkor och rom på.
Hur gott som helst alla älskade dom.
 
Kommer testa kavla tunnt, och Fritera "tunnbrödschips"
Av detta nån gång senare..
Detta blev både middag i går och lunch i dag.
Så nu e jag mättad på detta ett tag framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0