Lax med sparris, vitvinssås och chilimarinerade räkor

I går var dagen "efter"...
Löpträning lördag och styrkepass söndag..
Pms en hänger i o uppblåst som en padda..
Usch vad jag ogillar denna känslan..
Men träning och rätt kost gör de iaf mycket bättre än de skulle kunna vara..
 
Jag drog min 3 åring på snowracer på några kilometers promenad som uppvärmning och körde sen mitt nya ihopsatta styrketräningspass för andra gången.
 
Efter det satt väldigt fint med en riktigt god middag
 
Dagens höjdpunkt ;)
Jag lägger mitt krut på middagarn. 
 
Lax med sparris, vitvinssås och chilimarinerade räkor.

Hacka 0,5 chili el röd peppar
Pressa 1 vitlöksklyfta 
Slå på olja (raps el oliv)
Pressa över citron 
Och häll i räkor (handskalade blir godast)
Låt stå i kylen nån timme (god även dagen efter)
 
Lägg laxfiléer el En hel laxsida i ugnsform 
Salta o peppra och klicka på smör
Och in i ugn 200 grader ca 20 min el till ca 55 grader
 
Såsen
Hacka 1 schalottenlök  och fräs i smör
Pudra över 1-2 tsk maizena (frivilligt)
Koka ihop med
3 dl vitt vin
3 dl vatten 
1 fiskbuljongtärning
Tills hälften återstår
Slå på 6 dl grädde och koka 20 min till.
 
Servera med färsk grön sparris
Vi hade även stekt hallomi 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0