Nytt recept på lchf pasta!!!

Blir man glad eller blir man glad :)
När man tror man hittat alla substitut för kolhydrater och tillbehör o så bara fortsätter de dyka upp nya härliga alternativ!
Jag älskar att experimentera själv, men har kategorin lchf mellis, fika, efterrätter, bröd osv kvar att utforska efter att jag nått min målvikt
 
Har medvetet sparat på detta för att ha nåt nytt spännande att ta till då jag nått målvikt :)
Nog gör jag nåt bröd då o då till nån soppa eller så men då e de 0 gram kolhydrat i det.
 
Så längtar tills jag kan börja experimentera med lchf bröd olika nötbröd smoothis, müsli mm
 
Ok nu till pastan!
Receptet kommer från bloggen 56kilo.se 
 
Kräver lite tid men är så värt det!!
 
Ost tagliatelle 
 
2 portioner
 
230 gram riven mozzarella arla
(jag använde Icas riven mozzarella 250 gram)
2 äggulor 
 
Smält osten på låg värme, när den smält helt rör du i 2 äggulor tills allt är en slät massa. (jag körde i köks assistenten)
 
Micra 15 sekunder till, så degen blir mer lätthanterlig.
 
Lägg degen på bakplåtspapper och lägg en plastfolie över degen och kavla ut den 2 mm tjock, inte tunnare..
 
Skär i smala strimlor, som tagliatelle.
 
Lägg över pasta remsorna på ett galler och låt torka i 4 timmar (mina torkade i 6 timmar)
 
När du ska äta, koka pastan i lättsaltat vatten 1 minut, häll av i durkslag och spola med kallt vatten, och blanda runt med lite olja.
 
Servera med valfri sås.
 
Jag hade hemkokad tomatsås med olja vitlök, balsamvinäger, buljong och sambal olek.
Denna är gudomlig o jag reducerar ner den mycket mer annars då jag använder den på pizza.
 
Hade även kycklingköttbullar till som jag stekte i massa smör tills dom va helt klara, gjorde detta i förväg så när de va dax att äta kokade jag bara upp tomatsåsen o la i köttbullarna o lät puttra med o värmas på.
 
I kycklingköttbullarna hade jag riven parmesan finhackad schalottenlök vitlök grädde salt och peppar persilja och basilika (jag använde fryst).
 
Serverades med massa riven parmesan!! 
Så gott!! 
 
Smaklig måltid :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det 56kilos recept? Eller finns det massa olika på ostpastan?

Svar: HejDetta är från 56kilo.se
Är bara 2 ingredienser så tror inte det kan skilja sig mot ev andra recept.
Detta är det första jag hittat :)
Jätte gott!
Camilla Nilsson

2015-01-22 @ 09:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0