Ugns omelett med blandade korvar

 I dag behövde jag nåt snabbt o enkelt till middag, då jag va trött o mör efter löprunda magövningar och dusch.
 
De flesta recept här är sånt jag "slängt" ihop själv då de oftast är sån mat jag gör..
Hoppas ni har överseende med dosering osv o uppskattar själva hur mycket de går åt till er.
 
Ugnsomelett med blandade korvar
 
Vi är 6 st  i vår familj 2 vuxna 4 barn

Till oss använde jag
10 ägg
2 dl riven ost
En skvätt grädde
1 gul lök
2 paket korv chorizo och ostkorv (bild efter)
1 grillad paprika köpt el hemgjod
 
Om du grillar paprikan själv, börja med den.
Dra ur skaft o skölj ur kärnor, lägg in paprikan i ugnen på en form ev lite olja i botten.
Grilla på hög värme 220-250 grader tills skalet e svart runt om, ta ut och lägg i en påse el bunke med plastfolie över en stund, därefter drar du enkelt av skalet.
 
Skär korven i bitar o klyfta löken o stek tillsammans i smör i stekpanna, även paprikan skuren i bitar.
Lägg över på en djup ugnsplåt.
 
Vispa ägg grädde o ost, salt o peppar och häll över korven.
 
In i ugn ca 20-30 minuter på 175-200 grader.
 
Min paprika blev inte klar innan, därför hackade jag o strödde bitarna över omeletten då den var klar i stället.
Gott o alla nöjda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0