Varmrökt forell och falsk potatissallad

Kom över rökta forteller till halva priset i dag när jag handlade på Ica, tacksamt med nåt snabbt att ställa fram till middag.
 
 
Falsk Potatissallad (Squash sallad)
Jag höftar oftast när jag lagar mat men ska försöka skriva ungefärliga mått.
 
2 stora Squash 
3/4 - 1 purjolök
Skala och tärna squashen och hacka purjon, stek i smör tills den börjar bli mjuk.
Kyl sedan.
Blanda undertiden 
5dl crème fraiche 
2-3 dl majonäs 
Salt och peppar 
1-2 msk senap
(jag använde Johnnys men är mindre kolhydrater i dijon senap, men blev väldigt gott med Johnnys och blir inte så många gram per person på det lilla)
 
Blanda sedan i hop med den kylda squashen o purjon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0