Träningsfokus!

Det har varit fullt upp sista veckorna.
Sportlov, Skoterturer,
Målat väggmålning i ett rum,
Rensat mängder med papper och garderober,
Varit på teater med barnen,
Alla i familjen är eller har varit väldigt förkylda,
Planerat 30 års fest för min bror, som avslutades med ett väldigt lyckat kalas i lördags.
 
Så i dag räknade jag ut att efter denna intensiva period och långdragna förkyldning, var det 4 veckor sedan jag tog en löprunda sist!
Inte konstigt att jag mått så dåligt..
Jag har inte fattat varför jag kännt mig så stressad o halvdeppig.. 
 
Men i dag tyckte jag ändå att jag va tillräckligt frisk för att springa igen!
Tänkte att jag skulle ta pw och jogg intervaller efter en runda med mycket backar (runt föllinge golv) då det va länge sedan sista löppasset....
Men efter att nått toppen efter alla lååånga backar, kommer jag på mig själv med att fortfarande springa o dessutom öka mycket.
Så det blev jogg med snabba intervaller istället hela rundan non stop..
Inga problem att springa alla backar upp, o de blir ett antal..
 
Jag brukar bli trött efter en rejäl tempo höjning, men i dag var det inga problem..
 
Har med andra ord blivit ännu bättre av 4 v utan löprundor :)
 
Dock inte 4 veckor helt inaktiv..
 
 
Det va även slask is snö o vatten överallt och fötterna blev dyngsura!
Men är ju ändå fortfarande lite roligt att springa i vattenpölar... 😝 ;)
 
Nu är de fokus framåt, flera önskar att jag deltar både i vårruset, tjejmilen, halva Lidingö loppet, st Olovsson loppet mm.
 
O då får Jag allt lägga på ett kol nu :)
 
 
Det blev en del mat och dryck "utanför ramarna" för mig i helgen.
Och hade detta varit mitt gamla jag med gamla vanliga tillfälliga desperata bantningsförsök..
Hade jag antagligen ansett att
"ähhh det är ju ändå bara 3-4 dgr kvar till påsk" så ingen idé att "börja" nu...
 
Nu tänker jag : Hel..te 3-4 dgr kvar till påsk = oftast mer mat mindre träning.. Bäst att lägga in en extra växel o köra några tuffa dagar!
 
I dagsläget fungerar jag annorlunda..
Jag har min normala kost nu som jag alltid äter.
Det finns inget AV el PÅ vad de gäller det.
Även om jag skulle "fuska" tex både frukost o lunch så är det inget som säger att jag inte skulle äta enl lchf till middag?  
För det är det normala för mig nu.
Jag behöver inte tänka så mycket utan det gör sig självt nu, och jag är så tacksam för det.
 
Däremot känner jag att jag måste strikta upp kosten extra mycket efter tex en sådan här helg..
 
Och man gör själv ett aktivt val om man tycker att de är värt de.
Det blir dessvärre en del magproblem och Man får se gravid ut någon dag.. 
Men ibland får de Vara ok.
 
Nu är mina 6 veckor av coachning klara, och det har varit SÅ roligt att följa, Stötta o peppa dessa tjejer.
En del har lagt på 6 veckor till med start i dag.
Fantastiskt roligt!
 
Kommer ett eget inlägg om detta!
Men alla som läser här nu och känner att dom vill starta o hänga på direkt, på 6 veckor som startade i dag.
Hör av er till mig
 
milla83nilsson@gmail.com 
 
Jag har själv gjort en planering för 6 veckor nu.
Minst 18 löppass, 6 - 12styrkepass och 4.8 kilo ska bort.
 
Har lagt strikt lchf kost och träning denna vecka fram till helgen.
Och göra så bra val jag (kan och vill) under barnens påsklov.
 
Och därefter blir det 4 extra tuffa veckor.
Och det kommer jag fixa, för jag SKA nå mitt nästa delmål till dess, OCH njuta i Påsk :)
 
Gått upp lite o gått ner lite, upp lite o ner lite sista veckorna.. 
Med andra ord varit viktstabil, vilket varit en väldigt bra övning i sig,
Både för tålamodet och för känslan för hur man ska och kan göra för att sedan just hålla Vikten.
 
För Den tiden kommer ju komma, o då kan Man ju lika gärna öva lite på det nu 😀 :)
 
Oj vad jag skriver mycket.
 
Har för första gången vågat mig på att köpa VITA byxor.. Och flera ljusa koftor.
Skulle jag Aldrig gjort förut..
 
 
 
Mycket nya kläder har det blivit på sistone..
Vilka antagligen även dom kommer att bli förstora när jag närmar mig målvikt..
Men det är så viktigt att få unna sig och känna sig fin även under sin viktminskning.. (nog för att jag oftast går runt i mysbrallor)
Men att ha nåt nytt o fräscht när man väl ska iväg nånstans, gör De ju så mycket roligare.
 
Ha en trevlig måndags kväll alla goa 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men snygg jävel!!!! Ja vill också ha vita brallor!! E de hög lr låg midja på dom? //snygg, sexig 3 barnsmamma från ånge

Svar: Varken eller det är "normal" midja, helt "vanliga" vita jeans.Lite knöligt blev de under ett tight linne, men det får man ta 😀😄
Camilla Nilsson

2015-03-31 @ 15:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0